سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی اجمالی تلفن همراه

سامسونگ samsung A10

سامسونگ گلکسی A10

بعد از معرفی مدل های گلکسی A30 و گلکسی A50 در جریان نمایشگاه MWC، گوشی گلکسی A10 که عضو جدید و کوچک این خانواده می باشد، عرضه شده است. این گوشی جدید شرکت سامسونگ کاملا اقتصادی و دوست داشتنی می باشد و برای کسانی که می خواهند گوشی ارزان قیمت و با طراحی زیبا بخرند، خیلی مناسب و عالی می باشد. سامسونگ گلکسی A10 به عنوان یک گوشی پایین رده شناخته می شود و تا حدودی سری A جایگزینی برای سری J هستند.

 

سامسونگ گلکسی A10 

سامسونگ گلکسی A10 | طراحی

Samsung Galaxy A10 دارای طراحی بسیار زیبایی می باشد و صفحه نمایش آن حاشیه بسیار کمی دارد و ظاهری بسیار زیبا به این گوشی داده است. در پنل پشتی می توانید یک دوربین در گوشه سمت چپ ببینید و پایین آن Flash LED وجود دارد. ضخامت این گوشی شگفت انگیز 7?9 میلی متر و خیلی خوش دست می باشد. بدنه این گوشی از جنس پلاستیک براق می باشد که در رنگبندی مشکی، قرمز و آبی موجود می باشد. بلندگوی گلکسی A10 نیز در گوشه سمت چپ پایین پنل پشتی قرار دارد.

 

سامسونگ گلکسی a10

سامسونگ گلکسی A10 | صفحه نمایش

صفحه نمایش Galaxy A10 خیلی زیبا و دوست داشتنی می باشد. اندازه صفحه نمایش این گوشی 6?2 اینچ (95?9 سانتی متر) می باشد، نسبت سطح صفحه نمایش به بدنه حدود 81?6 درصد می باشد. رزولوشن صفحه نمایش این محصول شگفت انگیز HD+ و از نوع Infinity-V است که همان ناچ یا بریدگی قسمت بالای صفحه نمایش است، با این کار سامسونگ  ظاهری بسیار جذاب همانند گوشی های جدید و پرچمدار به این گوشی ارزان قیمت داده است.

 

جنس صفحه نمایش LCD بوده و وضوع آن 720 در 1520 پیکسل می باشد و نسبت آن 19:9 است. در پایان این بخش باید بگوییم صفحه نمایش این گوشی بسیار زیبا است و طراحی منحصر به فردی دارد که شمام مثل من عاشق آن شده اید.

در سایت آمازون این محصول برداشته شده است.

ُsamsung galaxy a10

گلکسی A10 | نرم افزار

گوشی Galaxy A10 یک گوشی هوشمند اندرویدی می باشد، بنابراین شما می توانید به برنامه های پرکاربر و محبوبی همچون گوگل کروم، گوگل مپ، یوتیوب و هزاران برنامه دیگر که در فروشگاه گوگل پلی موجود هستند، دسترسی داشته باشید. شرکت سامسونگ برای محصول جدید خود از اندروید 9 (پای) با رابط کاربری One UI استفاده نموده است و میتونید اطلاعات بیشتر تلفن های همراه را از اینستاگرام لباس زنانه و پوشاک زنانه ندیمان دریافت کنید.

 

 

برخی از ویژگی های One UI در گلکسی A10:

Bixby Routines: این ویژگی هوشمندانه روشهای شما را تجزیه و تحلیل کرده و نحوه استفاده از گوشی را به شما یادآور می شود. این ویژگی همچنان می تواند تشخیص دهد که شما سوار ماشین شده اید و سپس نوتیفکیشن های دیافتی را با صدای بلند برای شما می خواند و این یک ویژگی بسیار عالی است و تمرکز شما را از رانندگی به هم نمی ریزد.

Bixby Vision: این ویژگی از دوربین استفاده می نماید و اطلاعات بیشتری به شما می دهد. شما می توانید با استفاده از این ویژگی نوشته ها را به زبان دیگری ترجمه نمایید و یا از غذایی عکس بگیرید و به شما می گوید که این غذا چقدر کالری دارد. حتی وقتی که شما در سفر هستید می توانید با عکس گرفتن از مناظر، تاریخچه مربوط به اطراف آن مکان را یادبگیرید.

Night Mode: این ویژگی حالت شب نام دارد و در طول شب به حالت تاریک و تیره تری می رود و چشمان شما را در شب و جاهای کم نور اذیت نمی کند. این ویژگی مناسب کسانی است که کتاب های الکترونیکی می خوانند و یا وبگردی می کنند چرا که چشمان آن ها اذیت نخواهد شد و بدون خستگی می توانند به کار خود ادامه دهند.

Simplified messaging: با این ویژگی پیام های دریافتی در یک فیلد قرار می گیرند و شما می توانید با یک دست پیام ها را باز کرده و آن ها را بخوانید.

تشخیص چهره گلکسی A10

این قابلیت ها گوشی گلکسی A10 را کارآمد تر کرده و نگرانی های شما را درمورد این گوشی شگفت انگیز رفع می نماید و شما می توانید با خیالی آسوده با آن کار کنید. ناگفته نماند این مدل گوشی دارای تشخیص چهره می باشد و با در دست گرفتن گوشی روبه روی صورت خود به راحتی قفل گوشی باز می شود.

 

 

 

سامسونگ گلکسی A10 | سخت افزار و عملکرد

خب حالا میرسیم به بخش سخت افزار، Galaxy A10 تنها یک نوع حافظه دارد و 32 گیگابایت می باشد و مقدار حجم رم آن نیز 2 گیگابایت است. با وجود مقدار حافظه رم این گوشی، باید گفت که در اجرای چند برنامه به طور همزمان بسیار عالی است و این رو مدیون رابط کاربری One UI هستیم که عملکرد این گوشی را تا حد زیادی بالا برده است. در ضمن این گوشی از کارت حافظه 512 گیگابایتی نیز می تواند پشتیبانی کند و دیگر لازم نیست نگران حافظه داخلی باشید.

 

در داخل این گوشی می بینیم که از چیپست اگزینوس 7884 هشت هسته ای استفاده شده و از پردازنده گرافیکی Mali-G71 M‍P2 بهره می برد.

 

samsung galaxy a10 camera

سامسونگ گلکسی A10 | دوربین

همان طور که در پنل پشتی مشاهده می کنید یک دوربین تک لنز وجود دارد که 13 مگاپیکسلی می باشد و با دیافراگم 1?9 می تواند به ثبت خاطرات شما به بهترین نحو بپردازد. با این گوشی شما می توانید در شب و جاهای کم نور عکس های بسیار عالی و واضح بگیرید. برخی از ویژگی های دوربین گلکسی A10 شامل پانوراما، HDR، عکاسی در شب، زیبایی، عکس برداری مستمر می شود. دوربین ثانویه این گوشی نیز 5 مگاپیکسل یا دیافراگم 2?0 می باشد و فوکوس اتوماتیک آن نیز می تواند یک اثر تار هنری را به عکس اضافه نماید.

 

ُsamsung galaxy a10

Samsung Galaxy A10 | باطری

ظرفیت باطری این گوشی فوق العاده و اقتصادی برابر است با 3400 میلی آمپر. این ظرفیت برای یک گوشی اقتصادی بسیار عالی است و عمر باطری خوبی را ارائه می دهد. زمانی که شارژ باطری کم است، سیستم عامل با بستن برنامه های درحال اجرای غیر ضروری، عمر باطری را مدیریت می کند و این زمان خوبی به شما می دهد که گوشی را به پریز برق متصل نمایید.

 

 


بررسی گوشی samsung S20ultra

بررسی اجمالی گوشی سامسونگ گلکسی S20 Ultra

اولترا (Ultra) کلمه‌ای است که معمولاً سازندگان به کار می برند. تا نشان دهند محصولی که ساخته‌اند حتی از مدل‌هایی که پسوند پلاس (Plus) دارند هم بهتر است. به عبارت دیگر، سامسونگ امسال تلاش بیشتری کرده و چیزی فراتر از گلکسی اس 20 پلاس (Galaxy S20 Plus) روانه بازار کرده و آن را گلکسی اس 20 اولترا (Galaxy S20 Ultra) نامیده است.

این دستگاه را که باید پیشرفته‌ترین تلفن همراه در بهار آتی بدانیم، نشان‌دهنده پیشرفتی شگرف در مقایسه با مدل‌های تولید شده در سال 2019 می‌باشد. علی‌رغم اینکه پارسال گلکسی اس 10 (Galaxy S10) و گلکسی اس 10 پلاس (Galaxy S10 Plus) تفاوت زیادی نداشتند و مدل گلکسی اس 10 ای (Galaxy S10e) نمونه کوچک‌تر آنها به حساب می‌آمد، امسال شاهد گوشی هستیم که در هر زمینه‌ای از گلکسی اس 20 (Galaxy S20) و گلکسی اس 20 پلاس برتری دارد بنابراین انتخاب پسوند اولترا از سوی کمپانی کره‌ای برای نامگذاری آن کاملاً بجا بوده است.

 

نمایشگر
گلکسی اس 20 اولترا به نمایشگر Dynamic Amoled 2X با اندازه 6.9 اینچی مجهز شده است که به عنوان بزرگترین نمایشگر  مورد استفاده در تاریخ گوشی های سری اس شناخته می شود. این نمایشگر دارای وضوح 3200×1440 می باشد که در نسبت تصویر کشیده 20:9، تراکم پیکسلی بسیار خوب 511 ppi را در اختیار می گذارد و با توجه به حاشیه های باریک و حفره کوچک دوربین، حدود 90 درصد از مساحت قسمت جلو را به خود اختصاص داده است.
در زمینه کیفیت نمایشگر باید بگوییم که قطعا با یکی از بهترین های موجود در بازار رو به رو هستیم، البته اگر آن را بهترین ندانیم! عبارت 2X در اسم این نمایشگر، نشان دهنده نرخ بازسازی دو برابر آن می باشد و این اولین باری است که سامسونگ از نمایشگر 120 هرتزی در محصول خود استفاده می کند. (نمایشگر در هر ثانیه، 120 بار تازه سازی یا رفرش می شود). همچنین سامسونگ نرخ بازخورد لمسی را نیز به 240 هرتز افزایش داده است که این دو موضوع در کنار هم، تغییر اساسی در تجربه کاربری ایجاد می کنند؛ به طوری که تمامی انیمیشن ها به صورت روان تری اجرا شده و برخی بازی ها نیز حس و حال روان تری را در اختیار می گذارند.
دوربین
گلکسی اس 20 اولترا دارای مجموعه دوربین کاملا منحصر به فردی می باشد که از نظر برخی افراد، باید به عنوان اصلی ترین عامل فروش آن در مقایسه با دو گوشی دیگر سری اس 20 شناخته شود. بر آمدگی قسمت پشت دستگاه، یک سیستم هیولای تصویر برداری است که یکی از پیشرفته ترین سخت افزار ها را در دل خود جای داده است. در نگاه اول، این برآمدگی بزرگ، مجموعه 4 دوربین متشکل از دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی، دوربین 48 مگاپیکلی تله فوتو و دوربین 0.3 مگاپیکسلی ToF می باشد. اما اینکه هر یک ازدوربین ها چه قابلیت ها و ویژگی های جذابی دارند، مواردی است که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.
ابتدا از دوربین اصلی با سنسور بزرگ 108 مگاپیکسلی و لنز 26 میلیمتری واید با دیافراگم f/1.8 و لرزشگیر اوپتیکال شروع می کنیم که یکی از جذاب ترینِ آن ها می باشد. سامسونگ الکترونیک به عنوان یکی از پیشروان فناوری نیمه هادی ها در دنیا، چندی پیش از حسگر 108 مگاپیکسلی خود با نام ISOCELL Bright HM1 رونمایی کرد. این حسگر با طیفی وسیعی از فناوری های تقویت کننده جذب نور، مثل nonacell ، Smart-ISO و HDR آنی، عکس های روشن تر و واضح تر 108 مگاپیکسلی به همراه ویدئوهای بسیار شفاف 8K با نرخ فریم 24fps را در شدیدترین شرایط نوری، در اختیار می گذارد.