سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی اجمالی تلفن همراه

بررسی گوشی samsung S20ultra

بررسی اجمالی گوشی سامسونگ گلکسی S20 Ultra

اولترا (Ultra) کلمه‌ای است که معمولاً سازندگان به کار می برند. تا نشان دهند محصولی که ساخته‌اند حتی از مدل‌هایی که پسوند پلاس (Plus) دارند هم بهتر است. به عبارت دیگر، سامسونگ امسال تلاش بیشتری کرده و چیزی فراتر از گلکسی اس 20 پلاس (Galaxy S20 Plus) روانه بازار کرده و آن را گلکسی اس 20 اولترا (Galaxy S20 Ultra) نامیده است.

این دستگاه را که باید پیشرفته‌ترین تلفن همراه در بهار آتی بدانیم، نشان‌دهنده پیشرفتی شگرف در مقایسه با مدل‌های تولید شده در سال 2019 می‌باشد. علی‌رغم اینکه پارسال گلکسی اس 10 (Galaxy S10) و گلکسی اس 10 پلاس (Galaxy S10 Plus) تفاوت زیادی نداشتند و مدل گلکسی اس 10 ای (Galaxy S10e) نمونه کوچک‌تر آنها به حساب می‌آمد، امسال شاهد گوشی هستیم که در هر زمینه‌ای از گلکسی اس 20 (Galaxy S20) و گلکسی اس 20 پلاس برتری دارد بنابراین انتخاب پسوند اولترا از سوی کمپانی کره‌ای برای نامگذاری آن کاملاً بجا بوده است.

 

نمایشگر
گلکسی اس 20 اولترا به نمایشگر Dynamic Amoled 2X با اندازه 6.9 اینچی مجهز شده است که به عنوان بزرگترین نمایشگر  مورد استفاده در تاریخ گوشی های سری اس شناخته می شود. این نمایشگر دارای وضوح 3200×1440 می باشد که در نسبت تصویر کشیده 20:9، تراکم پیکسلی بسیار خوب 511 ppi را در اختیار می گذارد و با توجه به حاشیه های باریک و حفره کوچک دوربین، حدود 90 درصد از مساحت قسمت جلو را به خود اختصاص داده است.
در زمینه کیفیت نمایشگر باید بگوییم که قطعا با یکی از بهترین های موجود در بازار رو به رو هستیم، البته اگر آن را بهترین ندانیم! عبارت 2X در اسم این نمایشگر، نشان دهنده نرخ بازسازی دو برابر آن می باشد و این اولین باری است که سامسونگ از نمایشگر 120 هرتزی در محصول خود استفاده می کند. (نمایشگر در هر ثانیه، 120 بار تازه سازی یا رفرش می شود). همچنین سامسونگ نرخ بازخورد لمسی را نیز به 240 هرتز افزایش داده است که این دو موضوع در کنار هم، تغییر اساسی در تجربه کاربری ایجاد می کنند؛ به طوری که تمامی انیمیشن ها به صورت روان تری اجرا شده و برخی بازی ها نیز حس و حال روان تری را در اختیار می گذارند.
دوربین
گلکسی اس 20 اولترا دارای مجموعه دوربین کاملا منحصر به فردی می باشد که از نظر برخی افراد، باید به عنوان اصلی ترین عامل فروش آن در مقایسه با دو گوشی دیگر سری اس 20 شناخته شود. بر آمدگی قسمت پشت دستگاه، یک سیستم هیولای تصویر برداری است که یکی از پیشرفته ترین سخت افزار ها را در دل خود جای داده است. در نگاه اول، این برآمدگی بزرگ، مجموعه 4 دوربین متشکل از دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی، دوربین 48 مگاپیکلی تله فوتو و دوربین 0.3 مگاپیکسلی ToF می باشد. اما اینکه هر یک ازدوربین ها چه قابلیت ها و ویژگی های جذابی دارند، مواردی است که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.
ابتدا از دوربین اصلی با سنسور بزرگ 108 مگاپیکسلی و لنز 26 میلیمتری واید با دیافراگم f/1.8 و لرزشگیر اوپتیکال شروع می کنیم که یکی از جذاب ترینِ آن ها می باشد. سامسونگ الکترونیک به عنوان یکی از پیشروان فناوری نیمه هادی ها در دنیا، چندی پیش از حسگر 108 مگاپیکسلی خود با نام ISOCELL Bright HM1 رونمایی کرد. این حسگر با طیفی وسیعی از فناوری های تقویت کننده جذب نور، مثل nonacell ، Smart-ISO و HDR آنی، عکس های روشن تر و واضح تر 108 مگاپیکسلی به همراه ویدئوهای بسیار شفاف 8K با نرخ فریم 24fps را در شدیدترین شرایط نوری، در اختیار می گذارد.